27.11.17

Priroda se voli okruživati tajnama

Kada ugledam nepoznatu biljku, najpre se jako obradujem. Zatim je slikam sa svih strana, ako mi je pri ruci foto-aparat ili makar mobilni telefon. Ako nije, dobro je osmotrim i trudim se da zapamtim što više detalja, kako bih je kasnije lakše identifikovala.

Za prepoznavanje sam ranije koristila poznate "cvetne" sajtove gde bih definisanjem kriterijuma za pretragu - boja, oblik i broj cvetova - pokušavala da izbor suzim na najmanju moguću meru. Bez obzira na to, gotovo uvek sam dobijala veliki broj "pogodaka". Tek nakon detaljnog pregleda dolazila sam do rešenja. Ali, ne uvek.

Onda sam odustala od ovog načina i prešli na sledeći: u prozoru najpoznatijeg svetskog pretraživača upišem što je moguće detaljniji opis biljke. Izgleda zaista šašavo, ali meni pomaže. Među prikazanim slikama prepoznam svoju biljku najkasnije na trećem ekranu.

Moji se ukućani uvek rado šale na račun ovog načina traganja za nepoznatim biljkama. Ne marim ja za tu njihovu malu zabavu. Meni je sasvim dovoljna satisfacija što sam upitom "house plant with green and purple leaves and small white flowers in something like oval capsule" lako došla do željene Tradescantia spathaceae.

A priču zašto se ova biljka, poreklom iz Meksika i zapadne Indije, zove Mojsije u kolevci ostavljam za neka druga vremena.



Nema komentara:

Objavi komentar