23.2.19

Zimska naravoučenija - 3

Često sam je viđala tokom šetnji.

Nekoliko puta sam pokušala da je prepoznam, uglavnom po dvodelnim zelenim čaurama.
I nisam uspevala.

Dok nije došla jesen i režnjevi čaure pocrveneli, otvorili se i otkrili narandžasto seme.

Tada sam saznala da sam upoznala Običnu kuriku (Euonymus europaeus). Ova biljka je jedna od 130 vrsta zimzelenih i listopadnih grmova, puzavica i nižeg drveća roda Kurika, poreklom iz Azije. Poznata je i pod nazivom drvoguš. Englezi je nazivaju "common spindle tree", jer se njeno drvo tradicionalno koristilo za izradu vretena.



Meni se ipak najviše dopada naziv "popova kapa".

Možda zato što se odlično uklapa u "Dobavio se k’o ćelav kape" koju narod koristi u trenucima kada se neko domogne stvari za kojom je dugo tragao.



Nema komentara:

Objavi komentar