25.6.23

Pričam ti priču/Pevam ti pesmu o Planini - Jastrebac, Veliki (VIII)

 

Carica Milica i zmaj od Jastrepca

....

To izreče, iz kule uteče,
Pa ne bježi Jastrepcu planini,
Već pobježe nebu pod oblake,
A ćera ga Zmaj-Despote Vuče,
Na visoko njega sustigao,
Udari ga teškom topuzinom,
Te mu prebi u ramenu krila,
Zmaje pade u zelenu travu,
Pa zapišta, kao zmija ljuta:
„‘Vako bilo svakome junaku,
„Koji svašta ljubi svojoj kaže!“

A doleće Zmaj-Despote Vuče,
Te on Zmaju odsiječe glavu,
Odnese je caru na čardake,
Baci mu je na svil’nu sedžadu.
A kad Lazo sagledao glavu,
Od stra’ njega uvati groznica,
Pa on spremi Zmaj-Despotu Vuku,
Spremi njemu tri tovara blaga,
I spremi mu sićana vermana
A za onu Sremsku banovinu
U državu Zmaj-Despotu Vuku
Dokle teče sunca i mjeseca
I njegova đela i koljena;

Pa je Lazo govorio Vuku:
„Eto sine, Zmaj-Despote Vuče,
„Eto tebe nekoliko blaga;
„Ako tebe ponestane blaga,
„A ti dođi poočimu tvome,
„Biće blaga koliko ti drago.“

I po tom su vreme živovali
I svoj svome bio na nevolji,
Te s’ pominje junak po junaštvu,
Kao dobar danak u godini.

....









2 komentara:

  1. Sa uživanjem sam, zaista iskreno kažem, ceo Vaš blog prelistala, doduše ne sve stigla da pročitam, i pisanije ostavljam za sledeći put. Kao tetka koja priprema svojoj deci leksikon bilja jer smo počeli da se ozbiljno igramo sa herbarijumom, u potrazi za biljkama slučajno sam banula u ovaj Vaš kutak. Ova naša igrarija me je totalno zarazila da sam našla preko 300 biljaka, uglavnom divljih (ove pitome nas trenutno ne zanimaju) i to po sećanju koje sam kao mala brala gde god sam stigla. Moja mama je imala punu kuću mojih ikebana, da je ponekad sa zaprepašćenjem umela da izhovori - Uh, opet granje u kući.... hahaha. Kako god, ovaj Vaš poduhvat u blogosferi je prava riznica i mesto gde možemo za trenutak ponovo proći naše detinje staze malih avanturista i istraživača prirode. Bar je moja generacija tako živela svoje detinjstvo. Zbog toga Vam se zahvaljujem na ideji i trudu. Samo nastavite. Veliki pozdrav.

    OdgovoriIzbriši